Krytycznie o GRACH ~i nie tylko...~
Blog > Komentarze do wpisu
Pimp my cRPG, dude! - odsłona druga.
Druga odsłona "Pimp my cRPG, dude!" - ciąg dalszy tematu (zły Blox nie pozwolił mi na wrzucenie wszystkiego do jednej notki).

 

SKOCZ DO PIERWSZEJ CZĘŚCI TEKSTU

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

ARCANUM

Arcanum High Resolution Patch 1.0 (autor: Drog Black Tooth) – nazwa patcha zdradza wszystko: jest to rozszerzenie o prawie identycznym działaniu co analogiczne łatki do Fallouta1&2 czy też Widescreen Mod. Jakiś czas temu donosiłem o nowej wersji tego cuda.

Unofficial Arcanum Patch v081229 ENG (autor: Drog Black Tooth) – Drog poraz kolejny w natarciu. AUP to nieoficjalna łatka do gry Troiki naprawiająca sporą część bugów występujących w tym tytule. Do tego dochodzi kilka rebalance’ów w duchu gry. Patch dostępny jest tylko w wersji anglojęzycznej, co ciekawe: instalowałem go na wersję polską i… jakoś to działało, choć nie potrafię powiedzieć co patch naprawił, a czego nie (i czy czegoś nie zepsuł) :D.

UAP: Extra Content ENG (autor: Drog Black Tooth) – “dodatkowa zawartość” dla gry, która właściwie jest tym samym co Restoration Project dla F2 (tylko w mniejszej skali): przywraca troszkę wyciętego materiału. Wersja angielska!

Jak się nie mylę to UAP jest wymagany, aby można było Extra Content zainstalować.

High Quality Townmaps (autor: Drog Black Tooth) – oryginalne grafiki map w Arcanum są jakie są: troszkę mało wyraźnie, nieostre itd. HQT to rozszerzenie, które podmienia te grafiki na grafiki zawierające mapy o wyraźnie lepszej jakości (pod tym linkiem można obejrzeć porównanie).

High Quality Music (autor: Drog Black Tooth) – rozszerzenie podmieniające pliki z muzyką na pliki oferujące o wiele lepszą jakość dźwięku, do wyboru: mp3@320kbs lub bezstratne WAVy. Coś dla melomanów, wg mnie dodatek obowiązkowy :).

Original Bedokkan Art (autor: Drog Black Tooth) – troszkę taka “popierdółka”: patch, który przywraca do gry oryginalne grafiki Bedokkanów – jaszczuroludzi. Najlepsze jest w tym wszystkim, że owe skasowane grafiki prezentują się jakby lepiej od tych, które znalazły się w wersji finalnej…

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

BALDUR’S GATE 1 & 2

G3: Widescreen Mod 2.1 – czym Widescreen jest, pisałem już przy okazji P:Torment. BG2 sobie radzi i nawet przy kosmicznych rozdzielczości interfejs ulega dostosowaniu, BG1 zachowuje się identycznie jak P:Torment, na szczęście jest na to sposób (niżej). Niestety G3:WM nie współpracuje z wersjami gier zawartymi w „Sadze Baldur’s Gate”, aby rozwiązać ten problem należy główne pliki exe zamienić z tymi pochodzącymi z oryginalnej edycji kilkupłytowej. Najciekawsze jest to, że gra wtedy działa jak najbardziej sprawnie! (choć wymaga od nas umieszczania DVD z „Sagą” w napędzie, no ale od czego mamy obrazy płyt? ;)) Potrzebne pliki exe można pobrać z tego miejsca (cierpliwości, serwer najszybszy nie jest).

BG1 High Resolution UI Patch (autor: Zed Nocear) – poprawka do G3:WM “reperująca” interfejs pierwszej odsłony BG poprzez dostosowywanie go do jednej z obsługiwanych rozdzielczości. Patch niestety działa tylko na: 1024x600, 1024x768, 1280x800 (troszke brakuje mi 1280x1024). Modyfikacja wykonana jest całkiem starannie, osobiście mam zastrzeżenie jedynie do zastosowanego tła, które otacza niektóre okna (np. ekwipunku). Łatka nie doczekała się jeszcze „oficjalnego wydania”, ma być częścią większego moda (TWM), autor udostępnił ją jednak dla zainteresowanych. Tła bure, ale zainstalować warto :).

Baldurdash BG1+TotSC FixPack ENG / BG1 DudleyFix ENG – łatki dla BG1 (z dodatkiem), poprawiająca błędy w grze. Drugi jest uzupełnieniem pierwszego, podobno – nie sprawdzałem, nie posiadam zresztą angielskiej wersji gry i nie jestem pewny czy patche z polską edycją także sobie radzą (testów nie robiłem).

różne nieoficjalne patche dla BG2 [ENG] – z fanowskimi patchami dla BG2 sprawa nie jest do końca przejrzysta: mamy kolejne dzieło Baldurdasha, ale także różne kompilacje poprawek, nie czuje się kompetentny żeby prawić tu nauki na temat, który z wyborów jest lepszy. Kiedy wezmę się za drugiego Baldura to przeszperam Internet i zaciągnę języka, wtedy też podzielę się zdobytą wiedzą.

Baldur's Gate Trilogy 1.07 / Baldur’s Gate TuTu v4 – dwie modyfikacje mające na zadaniu przenieść BG1 na silnik i zasady BG2. BGTrilogy, jakby tego było mało, tworzy z obu części serii jedną wielką grę, z płynnym przejściem między obiema odsłonami. Niestety nie jestem znawcą tematu i trudno mi powiedzieć, który mod jest lepszy, dla mnie BGT prezentuje się jednak nieco atrakcyjniej. Podobno działa na polskiej wersji gry.

Do konwersji wymagane są obie gry: BG1 i BG2. Przed zabawą warto poczytać readme i sprawdzić czy posiadamy to, co musimy.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

ICEWIND DALE 1 & 2

G3: Widescreen Mod 2.1 – po raz trzeci, opis więc jest zbędny. Nadmienię tylko, iż interfejs IWD2 zachowuje się ogólnie poprawnie (jak w BG2), w IWD1 rzekomo również, niestety nie miałem możliwości tego sprawdzić gdyż… G3:WM nie chce mi spatchować wersji z „Sagi” (kiedy z IWD2, z tegoż samego wydania, problemów nie ma). Domyślam się, iż – tak jak przy BG1/2 – potrzebny jest plik exe pochodzący w oryginalnej edycji, nie przeczesywałem jednak Internetu w jego poszukiwaniu.

nieoficjalne patche dla IWD1 oraz IWD2 [ENG] – znowu poszedłem na łatwiznę i… nie podam niczego konkretnego :). Powody są dwa, jednym z nich jest fakt, iż poprawki przeznaczone są dla wersji anglojęzycznych, których nie posiadam.

środa, 29 kwietnia 2009, mis_iu

Polecane wpisy

Komentarze
nef.the.grey
2009/04/30 21:48:19
Zainteresuj się Greyahwk: ToEE.
-
2009/04/30 23:12:46
Nef tego nie napisze ale przygotuj się że może ciebie odrzucić bo jest bardzo bardzo bardzo trudna gra, pełne zasady dnd robią swoje.
-
mis_iu
2009/05/01 20:07:51
@nef - interesuje się, interesuje, na razie tylko nie mam na nią czasu (teraz BG). Chyba, że chodzi o oryginalną przygodę do D&D :).

@krusty84 - "trudna" w pojęciu "zasad do skumania" czy "trudna" pod kątem stopnia trudności rozgrywki? (a może jedno i drugie?) Ja ogólnie lubię gry trudne - tylko takie dają stuprocentową satysfakcję (oczywiście wszystko w granicach rozsądku, musi to być gra, którą da się jednak ukończyć ;P)
-
2009/05/01 21:45:57
Pod względem stopnia trudności o ile pójdziesz na całość i ustawisz pełne zasady D&D, ale warto naprawdę choć raz, bo żadna inna gra komputerowa nigdy tak blisko ich nie oddała jak ToEE... Co ciekawe dzisiaj sam je chyba trochę naginam, grając w Wrota Zachodu neutralnym Yuan Ti no ale ciii. ;)
-
wypisany
2009/05/01 21:51:43
Gratuluję promocji bloxa:)

Co do tematu - nie wiem czemu, ale jakoś nie zależy mi przesadnie na pimpowaniu erpegów... Dobrze mi z takimi brzydalami. Oczywiście tylko, dopóki brzydale dobrze działają. Jedna rzecz faktycznie mnie zaintrygowała - możliwość połączenia BGI z BGII.
-
2009/05/03 16:48:28
Tutu wypróbowałem tak jak i połączenie obu BG . Bardzo miłe odczucia, Estetycznie lepiej się czułem. Po przejściu IWD I i II BG1 nabrał po prostu nowej świeżości . A przejście płynne pomiędzy tytułami daje dopiero pojęcie jak ogromne to są gry .
Co do Świątyni Pierwotnego Zła to nie dobrnąłem do końca mimo że gra niema wielkiej ilości lokacji . Jest tak naszpikowana zasadami D&D , w momencie jak opaliłem grę ze wszystkimi dostępnymi opcjami, że zabrakło mi cierpliwości . Giera faktycznie właściwie tylko dla ostrych , wytrwałych i posiadających duuużo czasu wymiataczy znających podręczniki D&D praktycznie na pamięć . Takie moje zdanie co do wersji ze wszystkimi odpalonymi zasadami . Jak grasz w mniej hardkorową wersje to tam się po prostu za mało dzieje . Muzyka jest piękna ale do czasu bo tylko kilka wątków przewodnich nam towarzyszy . Sam świat mnie zaintrygował mocno i na pewno kupił bym grę która wyszła by właśnie w Świecie Grayhawk . Na razie Świątynia Pierwotnego Zła to według mnie po prostu ciekawy eksperyment . Jak ktoś lubi takie to niech gra :) .